Ervaringsverhaal: hulp bij opruimen met PGB

 

Als ik bij Peggy kom voor de GRATIS OPRUIMSCAN klikt het meteen tussen ons. Ze heeft MOEITE MET OVERZICHT HOUDEN en is vaak halverwege de draad kwijt. Zo van “ waar ben ik ook alweer mee bezig”? Het heeft te maken met PRIKKELVERWERKING EN SNEL VERMOEID zijn. Dat komt door een AUTO ONGELUK in het verleden.

Wat me opvalt is dat haar huis keurig netjes oogt. Als ze de kasten opendoet zie ik dat deze volgestopt zijn met spullen en dat alles door elkaar heen ligt.  Ook het ordenen van papieren is moeilijk. Ze stoort zich het meeste aan haar kledingkast en kast met administratie. Wel betaalt ze keurig alle rekeningen op tijd. Dat doet ze altijd meteen. Dat is fijn.

Wat voor haar werkt is een OVERZICHTELIJKE PAPIEREN WEEKAGENDA. Gelukkig heeft ze die al. Ze geeft aan van papier beter te kunnen lezen dan van een scherm. Lezen van een scherm kost meer energie en je krijgt veel meer prikkels binnen. Zoals via social media bijvoorbeeld. Focussen wordt moeilijker en je energie is eerder op. Vast herkenbaar voor velen van ons.

Ze wil me graag de komende maanden structureel inschakelen. Dat doet Peggy vanuit haar PGB BUDGET. We prikken een vast moment per week van 2 uur. Want 2 uur aaneen is genoeg voor haar. Zelf begint  ze alvast met haar kledingkast. Het helpt haar als ze LETTERLIJK OPSCHRIJFT wat ze moet doen. Zoals:

Donderdag 10-12 uur, kledingkast opruimen. Linkerkant, de bovenste 3 planken.

Wekker zetten. Om 12 uur stoppen.

Dan weet ze precies waarmee ze kan beginnen, zonder het te hoeven bedenken.

Samen maken we een planning voor de eerste 5 werksessies. Waarin we de taken in kleine behapbare stukjes knippen en deze in haar agenda zetten.

Zo heeft Peggy, voordat ik kom voor een eerste GEZAMELIJKE WERKSESSIE al een deel van haar kledingkast uitgespit en opgeruimd. Ontzettend knap vind ik dat. Dat is ook precies waar de OPRUIMSCAN voor bedoelt is. Om ZELF DE EERSTE STAPPEN te kunnen zetten. Ik geef je de handvatten hoe en waar te beginnen.

We plannen om de week, 2 uur, om SAMEN AAN DE SLAG TE GAAN. Waarbij we beginnen met het opzetten van een EENVOUDIG ADMINISTRATIE SYSTEEM. Zodat binnenkomende post binnen 1 week wordt verwerkt.

Peggy heeft veel baat bij samenwerken. Dat doet haar goed. Ze heeft het nodig dat iemand haar gefocussed houdt en ook het overzicht houdt. Het geeft haar de energie en ‘stok achter de deur’ om door te BLIJVEN GAAN OP DE INGESLAGEN. En dat wil ze zo graag.

Peggy kan me betalen vanuit haar PGB BUDGET. Daarom heeft ze de mogelijkheid om mij in te huren.  Een gouden greep voor haar. Mijn diensten vallen onder de noemer ‘begeleiding’.

Ik kijk alweer uit naar onze volgende werksessie. Het geeft zoveel voldoening om met Peggy te werken. Ze heeft er zichtbaar heel VEEL BAAT bij en is er ook nog eens ontzettend blij mee. Dat je verschil kan maken. Dat geeft wederzijds ENERGIE!

Zelf ook wat hulp nodig met overzicht houden in je huis, je planning of ergens anders in je leven? Vraag dan een gratis opruimscan aan via deze link: http://www.evamooren.nl/opruimscan/

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *